Er zijn verschillende situaties waarbij je geen transfercode kan opvragen voor een domeinnaam:
On hold
Als een domeinnaam on hold staat, betekent dat dat er een juridische procedure loopt over die domeinnaam.
Geblokkeerd
Als je domeinnaam geblokkeerd (of gelockt) is, kan je online geen transfercode aanvragen. Zo kan iemand anders via onze site ook geen transfer lanceren.
-
1. Vroeg je zelf aan je registrar of webmaster om je domeinnaam te blokkeren (locken)? Vraag om deze op te heffen zodat je opnieuw de transfercode kan aanvragen.
2. Je registrar of webmaster heeft jouw domeinnaam automatisch geblokkeerd? Log in in het klantenpaneel en schakel deze optie zelf uit, zodat je daarna opnieuw de code kan aanvragen. Lukt dat niet, contacteer je registrar of webmaster om de blokkering op te heffen.
Domain Guard vs Domain Shield
Domain Guard en Domain Shield zijn beide diensten die wij aanbieden om je domeinnaam te beschermen. Ze vermijden allebei dat een hacker bv. volgende transacties zou aanvragen:
- de gegevens van je domeinnaam updaten (bv.nameservers, DNSSEC -gegevens...)
- je gegevens als domeinnaamhouder wijzigen
- je domeinnaam verhuizen
- je domeinnaam verwijderen
Er zijn wel een aantal verschillen: